Reisdag (weinig nieuws)

de rit naar Etosha verliep soepeler dan van te voren gedacht. Tegen een uur of twee was ik al op de plaats van bestemming. Etosha is het tweede (en laatste) natuurpark wat ik ga bezoeker. Vandaag overnacht ik nog net buiten de poort, maar morgenvroeg ga ik het park in voor nog eens 2 dagen beesten kijken.

Afgezien van de giraf die vanochtend op het midden van de weg stond is er weinig gebeurd. Onderweg ben ik even gestopt in een winkelcentrum in een, voor Namibische begrippen, vrij grote stad. Leuk om eens wat lokale mensen te zien. Meestal spreek ik hier enkel eigenaren van het guesthouse waar ik verblijf of andere rondreizende toeristen.

Namibië is een mooi land qua natuur, maar iets van de lokale cultuur is lastig te vinden. Het ‘toeristen-leven’ staat behoorlijk ver weg van de ‘locals’.

Morgen dus weer op safari. Ik ben zeer benieuwd hoe Etosha zich verhoud tot Erindi.

Groet,
Loeki


Plaats een reactie