Neushoorn!

De trouwe lezer zou opgevallen zijn dat ik een dag uit de lucht ben geweest. Dat is deels door het matige internet en deels door een broodje kip die verkeerd was gevallen bij de beesten-spotter uit team Loeki. Vandaag was iedereen weer in top conditie en is de speurtocht naar de dieren weer verder gegaan.

Olifant en luipaard had ik al gehad en vandaag kan ik de neushoorn ook aanvinken bij dieren uit de grote vijf. Een werkelijk kollosaal beest. Nergens bang voor en de andere dieren hebben hier blijkbaar veel respect voor. Waar een giraf of zebra het water voorzichtig en alert benaderen loopt de neushoorn op zijn dooie gemak rechtstreeks naar zijn doel. Andere dieren gaan vanzelf aan de kant als deze meneer ten tonele verschijnt.

Behalve vandaag bij daglicht had ik gisteravond de neushoorn ook al mogen aanschouwen bij de verlichte waterplas hier bij het kamp. Daar verschenen maarliefst 3 volwassen exemplaren en een kalf.

Ondanks dat het een enorm beest is, is hij best lastig te ontdekken in het struikgewas. Zijn grijze schutkleur maakt hem moeiijk te zien ook al is hij maar 2 rijen bosjes verderop. Pas op het laatste moment maakt hij zijn grote entree.

Morgen heb ik een lange dag voor de boeg. In de ochtend probeer ik nog om de leeuw te zien in de westkant van het park. Daarna volgt de rit naar Windhoek.

Groet,
Loeki


Plaats een reactie