De koning

De olifant, luipaard en neushoorn had ik al gezien en zo bleef er nog 1 van de grote 5 over die ik kan zien tijdens deze reis. De koning van alle dieren, natuurlijk de leeuw. Ik had me er al een beetje bij neergelegd dat ik hem niet te zien zou krijgen. Al 4 keer had ik op de uitkijk gestaan bij een plek waar ze vaak voorkomen, maar steeds niks. Slechts 1 kans zou ik nog hebben bij het verlaten van het park.

Vanochtend ben ik dan ook extra vroeg vertrokken aangezien de beesten dan het meest actief zijn en voor een vijfde keer ben ik naar het ‘leeuwen-uitkijkpunt’ geweest en daar lag er niet één, maar keken 5 leeuwen mij aan! Fantastisch natuurlijk. Indrukwekkend om deze machtige beesten in het wild te zien en wat een macht stralen ze uit. Waar een zebra nerveus om zich kijkt, bang voor alles, kijkt de leeuw uiterst kalm om zich heen, hooguit op zoek naar een nieuwe prooi als het hem dunkt.

Bij het verder naar de uitgang van het park rijden zag ik zelfs nog een aantal examplaren. Een zeer geslaagde ochtend dus.
Inmiddels bevind ik me in de hoofdstad van Namibië: Windhoek. Morgen heb ik alle tijd om deze stad eens te inspecteren.

Groet,
Loeki


Een reactie op “De koning

Plaats een reactie