Dagje Windhoek

Windhoek is de hoofdstad van Namibië en is met meer dan 320 duizend inwoners de grootste stad van het land. Echt veel dingen die je hier moet bezoeken zijn er niet. Het hoogtepunt wat toeristische attracties betreft is de Christuskirche die je middenin het centrum kan vinden.

Een leuk kerkje en bijzonder om zo’n typisch Europees gebouw hier in Afrika te vinden, maar ik zou er niet voor naar Namibië komen. Nee de hoofattracties zijn hier absoluut de wilde dieren in de verschillende parken. Een dagje Windhoek is echter zeker geen straf en ik heb me goed weten te vermaken in de leuke winkeltjes, koffietentjes en prima Italiaans restaurant.

Helaas voor de volgers van mijn blog kan ik er weinig spannends van maken. Morgen zou het ook niet veel anders zijn met een reisdag terug naar Kaapstad.

Groet,
Loeki


Plaats een reactie