Zon, zee en strand

Ik neem aan dat de meeste mensen dit blog lezen om iets mee te krijgen van verre landen met hun vreemde culturen. Hier beleef ik soms de raarste dingen die je simpelweg niet meemaakt als je een all-in vakantie Turkije boekt. Niet dat hier iets mis mee is overigens. Helaas voor de lezers van dit blog ben ik gisteren aangekomen in Langkawi. Een echte toeristische trekpleister en dan met name vanwege de fantastische stranden, met veel zon en een zeer warme zee. Het zeewater is hier 29, ik herhaal: NEGEN-EN-TWINTIG graden Celsius. Hartstikke leuk voor mij dus om even te niksen en op het strand te liggen. Met de excuses voor mijn volgers die graag gekke verhalen van over de hele wereld lezen.

Gelukkig is er nog hoop. Eigenlijk wist het al wel, maar ik ben echt een slechte badgast. Ik kan met verbazing om me heen kijken op het strand hoe sommige mensen uren in de zon kunnen bakken, maar het lukt mij niet. Na 5 minuten ren ik het water in, daarna ga ik even kijken waar alle faciliteiten zijn op het strand, kan ik weer 5 minuten stilzitten en spring ik maar weer het water in. Afijn na dit één uur volgehouden te hebben heb ik een parasail tocht gemaakt. Vervolgens ben ik gaan lunchen en heb ik een jetski gehuurd. Na nog zeker een kwartier op het strand ben ik maar weer eens terug naar het hotel gegaan. Al met al toch een halve dag mee zoet geweest. Lang niet gek… en morgen moet ik hier nog een dag.

Zonder gekkigheid is Langkawi een prima plek om even helemaal tot rust te komen. Ondanks dat ik vrijdag pas weer in Nederland terug ben komt het einde van deze trip toch alweer hard in zicht. Overmorgen vlieg ik namelijk alweer naar Kuala Lumpur, mijn begin en dus ook eindpunt van deze reis.

Maar dat is voor verderop deze week. Morgen staat er dus eerst nog een dag Langkawi op de planning. Naast strandhangen zijn er hier nog tal van andere leuke activiteiten te ondernemen, dus daar ga ik me morgen maar eens aan wagen.

Groet,
Loeki!


Een reactie op “Zon, zee en strand

  1. Na zo’n lange reis is bijkomen om het mooie strand wel aan loeki besteed! Geniet nog van de laatste dagen en dan zien we loeki en zijn baasjes snel weer!

Plaats een reactie