Tour de Langkawi

Na het dagje strandhangen van gisteren heb ik vandaag letterlijk een rondje Langkawi gedaan. Mijn hotel ligt in het zuid-oosten van Langkawi in de hoofdstad Kuah. Als eerste heb ik een Uber genomen richting de Sky-Cab in het noordwesten van het eiland.

De Sky-Cab is ’s wereld steilste kabelbaan (uiteraard gebouwd door het Zwitserse Doppelmayr). Het uitzicht vanaf de top op 708 meter is het ritje meer dan waard. Langkawi is ongeveer even groot als Texel en vanaf de top kun je bijna alle uithoeken van het eiland zien. Met helder weer kun je zelfs Thailand zien liggen (vandaag wou dat net aan). Bovenop deze berg is de Langkawi Sky Bridge gebouwd. Een 125 meter lange brug op 660 meter hoogte met nog meer fraaie uitzichtpunten voor als je op de berg zelf nog niet genoeg foto’s had gemaakt.

Aan de voet van de berg heb ik een Duitse Bratwurst kunnen bemachtigen aangezien een lokale jongeman blijkbaar een Duitse Fräulein aan de haak heeft weten te slaan. Na deze fijne versnapering heb ik de volgende Uber besteld richting Tanjung Rhu in het uiterste noordoosten van het eiland.

Vanuit Tanjung Rhu kun je boottochten maken door het mangrovebos. Mangrovebos is erg zeldzaam en bedekt slechts 0.3% van het totale landoppervlakte van de aarde. Als je dus de kans hebt om dit te bekijken kun je het simpelweg niet overslaan.

Naast de bomen kun je hier ook nog de adelaars bekijken (waar Langkawi haar naam aan ontleend), zijn er (brutale) apen te zien, is er een grot die vol zit met vleermuizen die overdag slapen en kun je nog even langs een viskwekerij. Het mag duidelijk zijn dat de dag er na deze boottocht alweer bijna op zat. Om mijn rondje om het eiland af te maken heb ik nogmaals een Uber besteld om me weer terug te nemen naar mijn hotel.

Het rondje om het eiland is hiermee rond en als ik morgen weer terug vlieg naar Kuala Lumpur ook het rondje van mijn reis. Ik zal in Kuala Lumpur een poging wagen om het hele avontuur samen te vatten.

Groet,
Loeki!


Een reactie op “Tour de Langkawi

Plaats een reactie