Ik snap het wel

De eerste ‘echte’ dag van mijn reis! Lekker rondlopen in Kaapstad en ik snap het wel. Al die positieve verhalen over Kaapstad en dat veel mensen verliefd zijn op deze stad. Kaapstad heeft veel te bieden. Schitterend gelegen rondom de tafelberg, mooie stranden, wilde dieren die met een dagtour goed te bezoeken zijn, goede museums en veel lekker eten in combinatie met prima wijn.

Nee het is hier zeker goed vertoeven. Ik heb helaas niet genoeg tijd om alles wat Kaapstad te bieden heeft te bekijken, maar met mijn bezoek aan de Tafelberg heb ik de absolute nummer 1 van de stad wel gedaan. Het uitzicht vanaf de berg over de stad is schitterend en vanaf de top is goed te zien hoe groot en uitgestrekt deze stad is.

Wat ik heel grappig vind is de Afrikaanse taal. Je vliegt bijna 12 uur vanaf Amsterdam in een rechte lijn naar het zuiden en daar praat en schrijft men ongeveer dezelfde taal. Mits men langzaam praat kun je de mensen hier prima verstaan. Om dit te controleren heeft mijn taxichauffeur vanaf het vliegveld mij uitgelegd dat de eerste harttransplantatie hier in Kaapstad heeft plaatsgevonden in 1967. Toen ik dit weer in het engels aan hem kon uitleggen was hij overtuigd.

Hoe leuk ik Kaapstad ook vind, ik denk niet dat ik hier het echte Afrika zie en ik verheug me er dan ook enorm op om morgen met mijn huurauto zelf naar het noorden te rijden.

Groet,
Loeki


2 reacties op ‘Ik snap het wel

  1. Veel plezier in Zuid Afrika. Je gaat zien dat het “echte” Afrika natuurlijk niet bestaat. Afrika is zo groot en divers maar dat weet Loekie al. Vliegen vanaf Amsterdam ben je met 2 uurtjes Europa uit en vlieg je nog 10 uur over het imens grote continent om in t zuiden te komen. Ik hoop dat je nog pinguins gaat zien 😉. Fijn dat jullie weer een mooi verslag maken van jullie reis.

    1. Net zoals “de Nederlander” niet bestaat bestaat het “echte” Afrika natuurlijk ook niet, maar Kaapstad is een echte metropool. Super gezellig en mooi, maar met heel veel import. Deze stad zou overal op de wereld kunnen staan. Een echte wereldstad.

Plaats een reactie