Hoofdstad Colombo

De afgelopen dagen vat ik even samen in één bericht aangezien ik op dezelfde plek zat namelijk de hoofdstad van Sri Lanka: Colombo. Eerst maar even een paar foto’s.

Niet gek heh?

Als je de foto’s hierboven zo ziet dan zou je denken dat Colombo een echte wereldstad is. Hoge flatgebouwen, infinity pool op het dak van het hotel, fraaie uitzichten van skyline in de avond. Ondanks dat het een leuke stad is zou ik het echter geen wereldstad willen noemen. Het toeristische gebied is vrij klein en de grootste attractie, winkelcentrum One Galle Face, bestaat nog maar slechts 4 jaar. Evenals de meeste van die hoge gebouwen. Sri Lanka heeft een behoorlijk turbulente tijd achter de rug van oorlog tot politieke onrust, interne opstand en economisch zware tijden. Dat is hier goed te merken. Het gaat nu gelukkig weer goed en de stad is enorm aan het groeien, maar veel van die zeer goede restaurants worden nog maar mondjesmaat bezocht en de hoge woontorens zijn nog niet voor de helft bewoond. Als ik vanaf het dakterras richting de kust kijk zie ik nog best veel lampjes, maar als ik naar het zuidwesten kijk dooft de stad vrij snel uit. Het blijft nog wel steeds een leuke stad, ik heb me er prima kunnen vermaken en ondanks dat dat sommige toeristen hem overslaan is het toch een belangrijk deel van Sri Lanka en ik ben blij dit ook mee te hebben mogen maken.

Morgen begint het toetje van de reis. Ik vlieg dan naar de Malediven. Het belooft een echte reisdag te worden, maar dan wel één die eindigt op een tropisch strand.

Groet,

Loeki


Plaats een reactie