Ultieme strandbeleving

Na een goede 3 weken door Sri Lanka te hebben getrokken stond er nog een fraaie afsluiting op de Malediven op het programma. De Malediven staan natuurlijk wereldwijd bekend als de ultieme plek om lekker op het strand te hangen en ondanks dat strand-hangen niet helemaal mijn ding is, heb ik het hier ontzettend naar mijn zin gehad.

Niet slecht

Of je nu wel of niet van luieren op het strand houd je moet toegeven dat het er hier fantastisch uitziet. De stranden zijn wit, het water is super blauw en de temperatuur van het water is heerlijk. Nu valt een hele dag niksdoen mij wel zwaar, maar gelukkig zijn er hier ook nog wel wat activiteiten te ondernemen. Zo heb ik mijn eerste dag afgesloten met vissen onder maanlicht. De gevangen vis is daarna ook heerlijk bereid.

Op dag 2 ben ik wezen windsurfen voor een beetje meer actie. Een activiteit die elke dag wel op het programma stond is natuurlijk het zwemmen en snorkelen vlak voor ons strand. Het snorkelen daar is al ontzettend leuk. Op nog geen 10 meter van het strand begint het koraal al en hier zwemmen de meest kleurrijke vissen al rond. Op dag 3 heb ik echter een boot met gids gehuurd om naar een nog mooiere plek te varen met een veel groter koraalrif. Daar zwemmen een nog groter aantal vissen rond en ook de wat grotere jongens zoals murenen, verschillende soorten roggen en ik heb zelfs een paar haaien voorbij zien komen.

Al met al zijn de dagen hier ook voorbij gevlogen. Morgen verken ik de hoofdstad Male nog even voordat ik naar huis vlieg. Wellicht dat ik daar nog even een kort verhaaltje over schrijf voor nu.

Groet,

Loeki


Plaats een reactie