Dagje Male

De laatste dag van mijn reis zit er inmiddels weer op. ’s Ochtends vroeg heb ik de boot naar de hoofdstad van de Malediven gepakt. De hoofdstad zelf is eerlijk gezegd niet heel bijzonder, maar wel grappig om het contrast met al die andere toeristische eilanden te zien. Waar Rashdoo, het eiland waar ik te gast was, echt helemaal zon, zee, strand en een relaxte doe-maar-rustig-aan-vibe heeft, zo anders is dat in de hoofdstad. Hier is het een drukte van jewelste. Flat gebouwen, winkels, toeterende scooters, auto’s! (wat moet je met een auto op een eiland waar je in 10 minuten rond bent met diezelfde auto). Is dit echt onderdeel van de paradijselijke Malediven?

Leuk om te zien, maar echt veel te doen is er niet. Je kan even over de vismarkt lopen, omdat dat nu eenmaal grappig is en er zijn nog wel wat winkels waar je je kan vermaken. Veruit de beste optie, naar mijn mening, is om even een uitgebreide massage te boeken bij één van de massagesalons. Heerlijk zo aan het eind van een lange reis en voordat je het vliegtuig in stapt.

Tsja en dan dat vliegtuig nog even. Dit is het laatste verhaaltje van deze reis, maar helaas type ik die niet vanaf de Malediven of vanuit Nederland, maar op het vliegveld van Dubai. De overstap was krap en met 45 minuten vertraging vanaf Male heb ik mijn aansluiting gemist. Zo gaat het 12 jaar op rij goed en zo mis je 2 jaar op rij je aansluiting. De “schade” valt nog mee, maar het betekend wel dat ik hier 5 uur op de luchthaven van Dubai vastzit middenin de nacht.

Het is even niet anders. Alles bij elkaar blijft het een super geslaagde reis!

Groet,

Loeki


Een reactie op “Dagje Male

Plaats een reactie